Den korta versionen om mig kommer inom kort.

 

Det här får du av mig

 

Du får kommunikation

 

Jag arbetar fram strategier, idéer och skriver texter. Det blir kommunikation som hjälper dig att sälja och bygga ett starkt varumärke.

 

Kommunikationsplaner

 

Jag hjäper dig att arbeta fram en väl genomtänkt kommunikationsplan som du sen kan implementera själv eller med min hjälp i din organisation.

 

Texter

 

SEO-texter, webbtexter, reportage och innehåll till nyhetsbrev, kataloger och böcker är exempel på texter som du kan få av mig. Både på svenska och engelska.

 

Du får lära dig om skrivande och kommunikation

 

Jag sätter ihop en kurs som är helt anpassad utefter vad gruppen vill och behöver lära sig. Jag utbildar både skolor och företag i skrivande och kommunikation.

 

Du får flexibilitet

 

Du kan anlita mig både för korta och långa projekt. Betala på löpande timarvode eller ett fast pris för hela projektet. Vi hittar ett upplägg som fungerar bra för oss båda.

 

Du får så mycket eller lite hjälp som du behöver

 

Om du behöver mer än text eller kraften av flera har jag ett stort nätverk till hjälp. I det finns exempelvis fotografer, programmerare, digitala marknadsförare, grafiska formgivare och fler copywriters. Tillsammans kan vi erbjuda en helhetslösning.

Du får min kunskap och erfarenhet

 

Sensus

Diplomerad kommunikatör (klar januari 2020).

 

Sensus

Diplomerad marknadsekonom.

 

Berghs School of Communication

Content Marketing.

 

Sörängens folkhögskola

Kreativt och redaktionellt skrivande.

 

Linnéuniversitetet

Affärsengelska.

 

ERFARENHET

Fem år som copywriter. Två år som utbildare och föreläsare. Och 15 år inom försäljning och service. Hela mitt CV hittar du på LinkedIn.

Ord om mig

”Maria undervisar inom framför allt copywriting, vilket hon gör väldigt bra. Hon är dessutom lätt att samarbeta med och omtyckt både av oss som jobbar med henne och av våra studerande. I utvärderingar trycker de ofta på hur fantastiskt duktig hon är på att ge bra och konstruktiv feedback, vilket även har påverkat oss andra som undervisar att bli vassare på det. Maria initierar i sin undervisning även ämnen som inte alltid ligger helt inom ramen för just copywriting, men som kan berika och diversifiera vår syn på området vi är aktiva inom. Det kan handla om rent kreativa övningar, säljfrågor, livsfrågor, etiska dilemman mm. Just förmågan att ställa nya frågor, att vilja vidga vyerna – sina egna, våra och de studerandes, att vara lyhörd är viktiga egenskaper som jag tror att alla kan dra nytta av och lära sig något av.”

 

– Leif Stålhammar, linjeledare på Grafisk design och kommunikation, Södra Vätterbygdens Folkhögskola.